Tradycja, doświadczenie, najnowsze technologie
Firma „P.H.Z Kasol – J.A. Kazberuk” jest liderem na rynku polskim w przetwórstwie runa leśnego, a nasza marka „Leśne Skarby” jest najbardziej cenioną i najlepiej dostępną pośród wszystkich na naszym rynku.
„Leśne Skarby” znajdą Państwo w większości sieci handlowych, zarówno hurtowych jak i detalicznych. Poprzez dostawy do wielu hurtowni i dystrybutorów na terenie całego kraju również znajdą nas Państwo w wielu mniejszych osiedlowych sklepach.
Nasze produkty są również powszechnie dostępne w wielu krajach Europy Zachodniej ( Niemcy, Austria, Szwajcaria, Francja) , południowej ( Włochy, Hiszpania, Portugalia ), Skandynawii ( Dania, Szwecja,Finlandia, Norwegia ), Wschodniej ( Ukraina, Białoruś, Rosja ). Docieramy również do Wysp Brytyjskich, Krajów Beneluxu, USA czy Kanady. Do najdalszych miejsc w którym można znaleźć „Leśne Skarby” należą Japonia, Australia czy kraje Ameryki Południowej. Dzięki naszej firmie smak tradycyjnych polskich produktów spróbowało już wielu klientów na całym świecie.
Nasza historia
Zapraszamy do zapoznania się z całą historią firmy „Kasol J.A. Kazberuk oraz marki „Leśne Skarby”.
Początek działalności gospodarczej Janusza Antoniego Kazberuka – otwarcie pierwszej Pizzerii w Białymstoku – „Paradiso”. Kolejki ustawiały się aż od drzwi wejściowych, a najpopularniejszą Pizzą była Pizza z grzybami…. można by rzec wróżyło to dalszy kierunek rozwoju firmy.
1984
Założenie firmy „Kasol Sp. z o.o. – w skład której wchodziło przedsiębiorstwo państwowe „Solniczki” jako większościowy udziałowiec oraz Janusz Antoni Kazberuk z 49 %, gdyż tyle w tym czasie mógł posiadać prywatny przedsiębiorca. Firma zajmowała się eksportem polskiego runa leśnego w każdej formie : w solance, suszonego, świeżego, mrożonego do krajów Europy Zachodniej – głównie Niemiec i Francji.
1988
Pierwsze grzyby marynowane z Białegostoku jeszcze pod marką „KASOL” trafiają do Białostockiego PSS SPOŁEM oraz do SUPERMARKETU ABC przy ulicy Legionowej.
1989
Bardzo dynamiczny rozwój firmy „Kasol” – zwłaszcza po wykupieniu państwowych udziałów przez Janusza Antoniego Kazberuka w 1991 roku.
Od tego momentu firma zmieniła nazwę na „Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego – Kasol – Janusz Antoni Kazberuk” – w skrócie „P.H.Z. Kasol – J.A.Kazberuk”, w tej formie i pod tą nazwą firma funkcjonuje do dnia dzisiejszego.
1990
Z roku na rok nasze grzyby marynowane znajdują coraz więcej odbiorców, w różnych częściach Polski, w tym okresie powstaje nazwa „Leśne Skarby”.
W tym czasie firma eksportowała rocznie tysiące ton grzybów z Polski oraz byłych Państw bloku wschodniego – min. Białorusi, Państw Bałtyckich, Rosji czy Ukrainy do krajów Europy Zachodniej.
Siedziba firmy została przeniesiona z ulicy Tygrysiej na ulicę Baranowicką, a siedziba zakładu głównego z Solniczek do Białegostoku – również na ulicę Baranowicką,
w tym miejscu siedziba i zakład główny znajdują się do dnia dzisiejszego.
1992
Wzbogacenie oferty „Leśnych Skarbów” o grzyby suszone.
W związku z bardzo dużą ilością eksportowanych grzybów w tym okresie firma również posiadała dwa zakłady na Białorusi. Dodatkową inwestycją na Białorusi był również Hotel – „Zaslawni” nad zalewem w Mińsku, oraz restauracja „Siem Piatnic” na głównym prospekcie w Mińsku.
1993
Wraz ze zmianą sytuacji na Białousi, Janusz Antoni Kazberuk skupił swoją aktywność w Białymstoku, jako priorytet stawiając rozwój marki „Leśne Skarby” na rynku polskim.
W tym czasie nastąpiła rozbudowa i modernizacja zakładu głównego przy ulicyBaranowickiej; zakup nowych urządzeń, renowacja hal produkcyjnych i biura.
Również w tym czasie właściciel firmy „Kasol” otwiera pierwszą w Białymstoku i jedną z pierwszych w Polsce prawdziwą Chińską Restaurację – „China Garden”.
1995
Na miejscu dawnej Pizzerii „Paradiso” w Białymstoku powstaje Hotel – „Willa Pastel” oraz restauracja „Paleta Smaków” – W Hotelu dominuje ciepły domowy klimat, a restauracja pełna jest „Leśnych Skarbów”.
1995
Wraz z rozwojem ogólnopolskich sieci handlowych – super i hipermarketów „Leśne Skarby” docierają w każdy zakątek Polski. Od tego momentu oprócz unikatowego logo na etykiecie znajduje się ono również na specjalnie dla nas przygotowanym wieczku.
1996
Wzbogacenie oferty „Leśnych Skarbów” o grzyby i owoce mrożone.
1996
Wzbogacenie oferty „Leśnych Skarbów” o przetwory z owoców leśnych.
1997
Początek słoika „Leśne Skarby” jako zastrzeżonego wzoru produkowanego tylko i wyłącznie dla naszych grzybów i owoców leśnych. Charakterystyczny wzór – szczupły w środku i szerszy u podstawy i przy wieczku na dobre rozgościł się na sklepowych półkach w większości sieci handlowych w Polsce. W kilku miejscach na jego zewnętrznej powierzchni zostały wygrawerowane charakterystyczne wypukłe Borowiki widoczne z zewnątrz i wyczuwalne przy dotknięciu.
1998
Instalacja nowych linii do blanszowania i mrożenia grzybów w Białymstoku, kolejna modernizacja i renowacja zakładu głównego przy ulicy Baranowickiej.
1999
Wraz z dynamicznym wzrostem sprzedaży naszych „Leśnych Skarbów” w Polsce, Janusz Antoni Kazberuk postanowił skupić się na rozwoju marki „Leśne Skarby” w Polsce oraz „Waldschatz” i „Forest Treasures” na rynkach Europejskich, dzięki tej decyzji firma na stałe związała się z klientami detalicznymi, tworząc najbardziej rozpoznawalną i podobno najsmaczniejszą markę grzybów i owoców leśnych w Polsce. W tym okresie kilkukrotnie uczestniczyliśmy w Poznańskich Targach produktów spożywczych Pol-Agra a nasze produkty i przepiękne stoisko zostało wyróżnione najcenniejsza nagrodą – „Hit Publiczności 1998″.
1999
Dalszy bardzo intensywny rozwój sprzedaży naszych „Leśnych Skarbów”, rozbudowa istniejących hal produkcyjnych. Wprowadzanie nowych produktów pod naszą marką na bazie grzybów i owoców leśnych do sieci handlowych. Działania mające na celu konsolidacje i zbliżanie polskich firm zajmujących się skupem i dostawami runa leśnego do firmy „P.H.Z. Kasol J.A. Kazberuk”. Od tego momentu organizujemy cykliczne imprezy dla dostawców, pracowników oraz całej rodziny „Leśny Skarbów”
2000
Rozbudowa Hotelu „Willa Pastel” w Białymstoku – poprzez oddanie do użytku nowej części, w której znajduje się kilkanaście pokoi, sauny, oraz siłownia.
2002
Początek sprzedaży bezpośredniej na rynku niemieckim naszych produktów pod marką „WaldSchatz”.
2003
W związku z rozwojem sprzedaży dżemów z owoców leśnych – głównie żurawiny i borówki, zdecydowaliśmy zróżnicować kolorystkę wieczka na grzyby marynowane i dżemy z owoców leśnych. Dodatkowo odświeżyliśmy nieco wygląd etykiety oraz samego wieczka. W tej formie „Leśne Skarby” trafiały do naszych marketów do połowy 2014 roku.
2004
Dalszy rozwój firmy poprzez powiększenie kanału dystrybucji bezpośredniej do Hoteli i Restauracji na terenie kraju, uruchomienie własnej sieci przedstawicieli handlowych. Organizowanie rok rocznie z władzami miasta Białegostoku oraz Stowarzyszeniem Szefów Kuchni „Podlaskiego Festiwalu Borowika” na rynku w Białymstoku. Bicie rekordów Guinnessa w największych potrawach z Borowików min. : zupę grzybową czy risotto. Imprezy okazały się bardzo popularne wśród białostoczan, przewidziane atrakcje oraz każdorazowo koncert gwiazd skupiał tłumy mieszkańców.
2005
Wraz z władzami miasta Białegostoku oraz Stowarzyszeniem Pomocy Rodzinie – Droga współorganizujemy Wigilie Miejską w Białymstoku, podczas której potrawy na bazie „Leśnych Skarbów” trafiają do najbardziej potrzebujących mieszkańców Białegostoku.
2005
Budowa drugiego zakładu przy ulicy Baranowickiej w Białymstoku – specjalnie na potrzeby mrożenia, przygotowywania, sortowania oraz czyszczenia grzybów mrożonych. Nowe magazyny jednocześnie są wstanie pomieścić nawet do 3 000 000 kg grzybów i owoców leśnych. Od tego momentu firma znacznie rozwinęła się w kierunku mrożonego runa leśnego, eksportując kilkaset ton grzybów oraz owoców leśnych rocznie.
2009
Odnowienie zakładu głównego, zakup nowych maszyn, odrestaurowanie hal produkcyjnych, zwiększenie powierzchni magazynowej zarówno na produkty mrożone jak i suche.
2012
Okres rozwoju oraz promocji na rynkach zagranicznych, uczestnictwo w wielu najważniejszy ogólnoświatowych targach spożywczych. „Leśne Skarby” z Białegostoku można znaleźć już nie tylko we wszystkich Państwach Unii Europejskiej, ale również w obu Amerykach, Państwach byłego Związku Radzieckiego, Azji czy Australii.
2013
Jesień – te same „Leśne Skarby” w nowej odsłonie. Z okazji 25 lat naszych produktów na Państwa stołach zdecydowaliśmy się przeprowadzić konkurs na nowy projekt najbardziej znanego słoika grzybów marynowanych i owoców leśnych w Polsce. Nowy słoik nawiązuje kształtem do swojego poprzednika. Jednak dopracowany przez nas projekt charakteryzuje się elegancją, solidnością i prostotą. W miejscu wypukłych grzybów odnajdą Państwa charakterystyczną koronę widoczną również w napisie „Leśne Skarby”. Wraz z nowym słoikiem wprowadzamy również na rynek nowe opakowania na grzyby suszone oraz owoce i grzyby mrożone.
2014
Już od kilku lat w firmie wraz z właścicielem Januszem Antonim Kazberukiem pracują jego synowie – Bartosz oraz Łukasz. Odpowiedzialni odpowiednio za jakość i produkcję oraz rozwój i sprzedaż.
Dodatkowo wśród osób pracujących w firmie „P.H.Z. Kasol – J.A. Kazberuk”, zarówno w biurze jak i przy produkcji, znajdziemy bardzo wiele osób będących w firmie od wielu lat. Dzięki nim Państwa ulubione „Leśne Skarby” są jeszcze ładniejsze i równie smaczne jak 25 lat temu.
2014
Wprowadzenie na rodzimy rynek owoców leśnych w lekkim syropie – produktu który trafił w gusta Polaków i aktualnie dostarczany jest przez nas do większości sieci handlowych w kraju oraz eksportowany na rynki zagraniczne.
2016
Wybór Łukasza Kazberuka – na stanowisko Prezesa Ogólnopolskiej Izby Przetwórców i Eksporterów Runa Leśnego – największej organizacji branżowej skupiającej firmy zajmujące się przetóstwem grzybów i owoców leśnych.
2017
Modernizacja obu zakładów firmy dzięki czemu zarówno zwiększył się nadzór nad jakością produktów oraz podwojone zostały moce przerobowe zarówno na lini do grzybów i owoców leśnych mrożonych, grzybów suszonych oraz produktów w puszkach i słoikach.
2018
Uroczyste obchody 35 lecia firmy „P.H.Z. Kasol J.A.Kazberuk połączone z III Ogólnopolskim Festiwalem Borowika na placu pod Teatrem Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku.
2019
Nasze grzyby suszone cieszą się popularnością wśród klientów. Przyzananie złotego godła Konsumecki Lider Jakości 2020 w kategorii „Grzyby suszone” jest tego potwierdzeniem. Zostalismy docenieni za walory smakowe i jakość produktów.
2020
Również w tym roku Leśne Skarby zostały wybrane najlepszą marką w Polsce w konkursie Konsumencki Lider Jakości 2021 w kategorii „Grzyby Leśne”. Nasze produkty cieszą się powszechnym uznaniem klientów.
2021
Dyrektor sprzedaży Pan Łukasz Kazberuk reprezentował „Leśne Skarby ” na Seminarium biznesowym w Londynie oraz w Brukseli, na których poruszane były ważne tematy współpracy gospodarczej oraz przedstawienie potencjału gospodarczego Podlaskiego.
2022